Abercrombie CEO toch door het stof?

De CEO van Abercrombie & Fitch, Mike Jeffries, lijkt toch diep door het stof te moeten nadat een uitspraak van hem uit 2006 een hoop kritiek opleverde. Volgens Jeffries was zijn merk alleen geschikt voor slanke en populaire jongeren. Kleding werd dan ook alleen tot een maat L gemaakt.

Belachelijk zo vonden meer dan 70.000 mensen die hun handtekening zette tegen deze uitspraak. Benjamin O’Keefe, die de handtekeningen inzamelde, is uitgenodigd op het A&F kantoor om over zijn actie te praten. Volgens het zakenblad Forbes wil het merk met de actievoerder praten om te bekijken hoe zij de “volslanke” klanten tegemoet kunnen komen.

Inmiddels heeft Jeffries ook zijn excuses aangeboden. Hij noemde zijn opmerkingen uit verband gerukt en betreurt het dat mensen gekwetst werden hierdoor. Of dit schandaal blijvende schade heeft aangericht valt nog te bezien. Wel heeft dit merk het eerste kwart van dit jaar met een aanzienlijk verlies afgesloten, wordt hoogstwaarschijnlijk vervolgt!