Zalando, Asos, Nelly hebben het al langer. Maar nu komt ook Sarenza met een eigen schoenenmerk. Het gaat om een collectie voor de vrouw van tegenwoordig, een actieve en moderne vrouw. Sarenza heeft het de naam Made by Sarenza with Love gegeven. Het schoenenmerk is niet in de minste mode stad getest, Parijs was het toneel voor het testen van het schoeisel. In Spanje en Portugal worden de schoenen momenteel geproduceerd.
De Franse hoofdstad was niet alleen goed voor het testen. De herfst en winter collectie van dit jaar zijn geïnspireerd op de Franse hoofdstad. Deze eerste collectie is onder te verdelen in vijf collecties. Bataclan met girly schoenen, Buttes Chaumont met folkinvloeden, de comfortabele modellen van Rue des Dames, de boyisch schoenen van Cherche Midi en het vrouwelijke Monceau.
Drie maanden geleden vond er een kapitaalinjectie plaats van maar lieffst 74 miljoen euro (!). Waar dat geld precies voor gebruikt wordt is niet bekend. In Juni kwam het bericht van Sarenza dat het geld in nieuwe markten wordt gestoken. Sinds de oprichting in 2005 heeft Sarenza meer dan 10 miljoen paar schoenen verkocht in Europa. Momenteel zijn er 4 miljoen klanten actief op de webshop. Het totaal aantal merken dat Sarena verkoopt is zevenhonderd.
.jpg)